چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ کنترل و خواندن فکر افراد | مجله پوست و مو

ناشر : دانلود آهنگ عاشقانه

چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ کنترل و خواندن فکر افراد | مجله پوست و مو


حتما بارها برای شما نیز پیش آمده است که مردم نتوانسته اند ذهنتان را بخوانند و به همین خاطر از شما خواسته اند حرفتان را تکرار نمایید. مردمی که چنین درخواستی را دارند در این مورد آگاهی ندارند که می‌توانند ذهن شما را بخوانند. آنان اینکار را به یک شیوه ثابت و هنظیر گذشته انجام می‌دهند.

واقعیت این است که زیادتر مردم می‌توانند خواندن ذهن مردم را با آموزش‌های مخصوص، وقت، تمرکز و مجموعه‌ای از مهارت‌های ویژه یاد بگیرند.

خواندن ذهن کاری نیست که تنها از پیمانه روانشناسان بر بیاید. اگرچه این مردم تخصص ضروری برای انجام اینکار را دارند اما دیگر مردم نیز می‌توانند این موضوع را به مناسبی یاد بگیرند.

قبل از اینکه به شما نشان دهیم چگونه می‌توان ذهن مردم را خواند، بایست بدانید که اطلاعات پس زمینه برای خواندن ذهن مردم خیلی باارزش است.

وقتی که دانش و علم روانشناسی موجود در این فرایند را درک کردید، متوجه خواهید شد که دستیابی به آن برای هر شخصی که مصمم به یادگیری روش‌های جدید است خیلی ساده خواهد بود. همینطور ترفندها و نکاتی برای خواندن ذهن مردم وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز مصرف کرد. این ترفندها وقتی سودمندتر خواهد بود که حقیقت پشت خواندن ذهن را بدانید.

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم؟

حتما از خودتان می‌پرسید چرا کسی قادراست خواندن ذهن مردم را یاد بگیرند؟ جواب به این سوال خیلی ساده است. همواره هر شخصی توانایی انجام اینکار را دارد. اگرچه اکثر فرضیات ما در این مورد اشتباه است اما این بدین معنا نیست که فرآیند خواندن ذهن با عدم موفقیت مواجه می‌شود.

ما می‌توانیم فکرها و احساسات مردمی که با آن‌ها تفاکتور داریم را به تصویر بکشیم. ما زیادتر اوقات واکنش‌های خود را بر روی چیزی که فکر می‌کنیم آن‌ها انجام خواهند داد متمرکز می‌کنیم به جای اینکه بر روی چیزهایی که به ما می‌گویند تمرکز داشته باشیم. ما اکثر به حالات صورت و زبان جسم این مردم نگاه می‌کنیم و به درستی حدس می‌زنیم که افسرده هستند، بیمارند، خوشحال هستند یا ناآسان و خشمگین اند.

حالا فکر نمایید یک نفر هنرپیشه مناسبی باشد و بتواند احساسات خود را مخفی کند. در این تقویت که سرنخ‌های بصری و احساسی در صورت شخص وجود ندارد چگونه می‌توان ذهن شخص را خواند؟

مهارت های مورد احتیاج برای ذهن خوانی:

واقعیت این است که برای خواندن ذهن دیگران احتیاج به دارا بودن مهارت‌های بیشتری نیست. تنها چیزی که احتیاج دارید انگیزه ای برای یادگیری و تمایل و اشتیاق برای درک تقویت مردم است. واضح است که قبل از دستیابی به این مهارت، بایست اندکی تمرین نمایید. اما ضروری نیست یک گوی بلورین، کارت‌های ویژه یا لباس‌های عجیب و غریب داشته باشید. شما بایست بتوانید ذهن خود را از همه ی حواس پرتی‌های موجود خالی نمایید.

برای بعضی از مردم پیشرفت این مهارت به وقت بیشتری احتیاج خواهد داشت. امکان پذیر است بخواهید در کلاسهای یوگا شرکت نمایید تا قدرت تمرکز بر روی کارهای خود را به دست آورید.

اینکار نه تنها به شما یاری می‌کند بر روی ذهن و انرژی خود تمرکز داشته باشید بلکه انعطاف پذیری مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکاتی برای مردم مبتدی:

اگر دوست دارید ذهن دیگران را بخوانید، می‌توانید برای آغاز کار ترفندها و نکاتی را دنبال نمایید. این ترفندها توسط کیران بهارا روانشناس مشهور پیشرفت داده شده بود. مشتریان بهارا شامل مشهورترین و ثروتمندترین چهره‌های شناخته شده در حوزه سرگرمی و نمایش‌های تجاری هستند.

شما بایست این نکات را در خانواده یا در میان دوستان خود تمرین نمایید. امکان پذیر است بعد از آغاز تمرین متوجه نتایج سریعی شوید اما انجام آن به وقت بیشتری احتیاج خواهد داشت.

  1. روح خود را باز نمایید:

افزون بر پاک کردن ذهن از همه ی فکرها مزاحم و استرس‌ها، شما بایست انرژی خود را به روی مردم و احتمالاتی که در اطرافتان وجود دارد باز نمایید. در مورد هیچ چیزی فکر ننمایید. بایست در وقت حال حضور داشته باشید. ذهن و روح شما بایست با انرژی گرفتنی از مردم و اطراف غرق شود.

تمرینات یوگا یک شیوه آموزشی عالی برای انجام اینکار است. شما می‌توانید آن را در منزل و در یک اتاق آرام نیز تمرین نمایید. وقتی که می‌خواهید بر روی فکرها و انرژی خود تمرکز نمایید مطمئن شوید که کسی در اتاق حضور ندارد.

  1. دیدن و ندیدن:

چند لحظه از وقت خود را برای دیدن شخصی که در نزدیکی شما نشسته است صرف نمایید. یک تصویر لحظه‌ای و ذهنی از ساختار صورت ، موها، چشم‌ها، ژست ، زبان جسم و دیگر جزییات آن‌ها بگیرید.

هر چیز دیگری که در اطراف این شخص وجود دارد را مشاهده نمایید:

بایست یک ستون ذهنی داشته باشید که علامت های موجود در هر شخص را با دیگر چیزهایی که متعلق به او نیست جدا می‌کند. شخص را از صندلی که بر روی آن نشسته است یا دیواری که به آن لم داده است جدا نمایید. همه ی این موارد بایست به یک شیوه ویژه تصویرسازی شود درنتیجه می‌توانید انرژی که در اطراف شما تولید می‌شود را احساس نمایید.

  1. بر روی شخص تمرکز نمایید:

مناسب حالا تمرکز خود را به صورت شخص تخصیص دهید. به صورت مستقیم به چشم‌های شخص به مدت ۱۵ ثانیه نگاه نمایید.تلاش نمایید به صورت زیاد مدت به چشم طرف مقابل زل نزنید. در غیر اینصورت انرژی گرفتنی از شخص مختل می‌شود و شخص مقابل احساس راحتی نخواهد داشت.

بعد از گذشت ۱۵ ثانیه، به طرف دیگری نگاه نمایید.یک تصویر ذهنی از چهره و چشم‌های شخص بسازید. انرژی این شخص چگونه است؟ حالا خاموش بنشینید و اجازه دهید فکرها و احساسات شخص مقابل همه ی ذهن و روح شما را پر کند. حالا به درستی می‌توانید فرایند خواندن ذهن را آغاز نمایید.

  1. مکالمه و گفتگویی را آغاز نمایید:

در این مرحله می‌توانید فکرها و احساسات یک شخص را کشف نمایید. شما می‌توانید موضوع مطلوب خود برای مکالمه را انتخاب نمایید. از آن‌ها در مورد کار یا زندگی شان سوال نمایید. فکرهای که به ذهن شما خطور می‌کند امکان پذیر است دقیقا همان فکرهای باشد که به ذهن شخص دیگر می‌آید.

می‌توانید بلافاصله چیزی که فکر می‌نمایید طرف مقابل در حال تفکر به آن است را بیان نمایید. اگر حافظه مناسبی داشته باشید، می‌توانید این فکرها را ذخیره نمایید تا بعدا همه ی احساسات خود در مورد فکرها شخص مورد دید را جمع آوری نمایید.

مطلب کلیدی این است که هر فکری که در این نقطه به ذهنتان خطور می‌کند را محترم بشمارید و از آن استقبال نمایید. حتی اگر این فکرها تیره و مزاحم هستند باز هم اجازه ورود آن‌ها را بدهید. برای انجام اینکار، شما بایست ذهن خود را برای هر گونه احتمالی باز نگه دارید.

امکان پذیر است هیچ سرنخی در مورد اینکه شخص مورد دید افسرده است از قبل نداشته باشید و این اندکی آزاردهنده خواهد بود. مناسبتر است در مورد بعضی از تقویت اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به شخص مورد دید یاری نمایید.

دیگر ترفندها و نکات ذهن خوانی و تسلط بر ذهن دیگران:

ترفندهای دیگری وجود دارد که می‌توانید از آن به نفع خود مصرف نمایید. وقتی که توانایی‌های خود را برای تمرکز بر روی فکرها و احساسات دیگران زیاد شدن دادید، می‌توانید از ترفندهای موجود مصرف نمایید و یک تصویر روشن از چیز‌هایی که در ذهن شخص مقابل می‌گذرد به دست آورید.

این ترفندها قادراست اقبال موفقیت شما را زیاد شدن دهد.

  1. هوش هیجانی:

اگر شخصی را که در حال صحبت با او هستید را می‌شناسید، می‌توانید از او سوال کنید که آیا احساس یکسانی با شما دارند یا نه. بایست در این مسیر صبور باشید.

زیادتر مردم در برچسب گذاری و نمایان کردن احساسات خود بیشتر مناسب نیستند. آن‌ها امکان پذیر است وقتی که واقعا استرس و نگرانی دارند احساس عصبانیت بکنند. وقتی که مهیا رفتن به یک موضوع دیگر هستند امکان پذیر است احساس عصبی بودن و ناراحتی داشته باشند.

اگر شخصی که با او صحبت می‌نمایید با احساس شما موافق بود، در مورد علت این موضوع از او سوال نمایید. در نهایت شما می‌توانید توصیههای خود در مورد کارهای بعدی برای زیاد شدن یا کم شدن این احساسات را ارائه نمایید.

این موضوع زیادتر شبیه خواندن روان انسان‌هاست تا خواندن ذهن اما بدون شک یکی از روش‌های کلیدی برای پیشرفت مهارت‌های طبیعی است.

  1. پیشرفت مهارت‌های شنیداری:

آیا می‌دانید مردمی که رابطه مناسبی با دیگران دارند چه مهارتی را زیادتر از دیگر مهارت‌های موجود تثبیت کرده اند؟ بله درست حدس زدید. این مردم شنوندگان مناسبی هستند.

وقتی که شخصی صحبت می‌کند، کاملا همراه او باشید. تنها به دلیل جواب دادن به صحبت‌های آن‌ها گوش ندهید. اگر به درستی به حرف‌های او گوش دهید قادر خواهید بود هر چیزی که می‌گوید را پردازش کرده و درک نمایید.

همینطور بایست به دنبال حرف‌هایی باشید که شخص مقابل دوست ندارد به زبان بیاورد. اگر شخصی نتوانسته است روز مناسبی داشته باشد حتما علتی برای این امر وجود دارد.

گوش دادن دقیق به شما یاری می کند علت ها این امر را کشف نمایید. برای موفق شدن در اینکار، بایستیاد بگیرید زیادتر از چیزی که شخص به زبان می‌اورد بشنوید. به مردم و احساسات آن‌ها گوش دهید.

  1. احساسات طرف مقابل را نادیده نگیرید:

علت اینکه زیادتر مردم امروزه نمی‌توانند همدردی مناسبی با یکدیگر داشته باشند این است که آن‌ها این تقویت را انتخاب می‌کنند. ما زیادتر اوقات احساسات طرف مقابل را نادیده می‌گیریم.

هر چقدر این نادیده گرفتن زیاد‌تر باشد، رابطه کم رنگ تر می‌شود. به جای تفکر در مورد ایمیل جدید از طرف رییس خود یا میل کردن شام، در مورد احساسات خود فکر نمایید.

بر اساس یافته‌های روانشناسی، هر چقدر زیادتر به احساسات خود جواب دهید زیادتر قادر خواهید بود به احساسات و فکرها دیگران جواب دهید.

نتیجه گیری:

خواندن ذهن کاری است که هر کسی قادراست آن را انجام دهد و مربوط به مردم ویژهی نیست. امکان پذیر است در آغاز کار موفقیت چشمگیری به دست نیاورید اما با تمرین و تکرار قادر خواهید بود پیشرفت نمایید. هرگز از توانایی جدید خود برای سوء مصرف کردن از مردم مصرف ننمایید.

اگر قادر هستید به مناسبی احساسات آن‌ها را شناسایی دهید، پس می‌توانید از آن در یک شیوه مثبت مصرف نمایید.تلاش نمایید از توانایی خود برای یاری به مردم مصرف نمایید. مردمی که قادر به خواندن ذهن مردم هستند می‌توانند دوستان عالی باشند.

۲۰ دیدگاه

  1. ❖ ریحان در آذر ۷, ۱۳۹۶در۶:۳۲ ب٫ظ

    مطلبتون عالی بود دوست عزیز.لطفا از مطلب منم دیدن نمایید

    جواب ›
  2. ❖ reza در مهر ۱۹, ۱۳۹۷در۸:۵۸ ب٫ظ

    خیلی دوس دارم ذهن مسئولین این مملکت و بخونم ولی هر چیتلاش میکنم نمیتونم

    جواب ›
    • ❖ عسل در خرداد ۷, ۱۳۹۹در۴:۲۶ ب٫ظ

      😂😂 اگه خوندی به ما هم بگو ببینیم هدفشون چیه؟؟ 😂🤞

      جواب ›
  3. ❖ saeed در آبان ۲۹, ۱۳۹۷در۵:۰۱ ب٫ظ

    من مطمئنم میتونم این کارو انجام بدم و بارها شده فکرها دیگران رو حدس زدم ولی بایست تمرینات رو زیادتر کنم

    جواب ›
  4. ❖ اشکان در آذر ۴, ۱۳۹۷در۴:۲۵ ب٫ظ

    واقعا سودمند و عالی بود

    جواب ›
  5. ❖ پارسا در فروردین ۱۷, ۱۳۹۹در۳:۳۹ ق٫ظ

    واقعا حقیقت داره چون عجیبه

    جواب ›
  6. ❖ bahar در فروردین ۲۱, ۱۳۹۹در۳:۴۶ ق٫ظ

    عالی نظیر نداشت

    جواب ›
  7. ❖ الکسا در اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹در۷:۰۵ ق٫ظ

    عالی بود من و دوستم همیشه ذهن هم رو با مصرف متن مناسبتون می‌خونیم همیشه هم هموقت یک حرف رو میزنیم ممنونم بابت متن عالیتون

    جواب ›
  8. ❖ عسل در خرداد ۷, ۱۳۹۹در۴:۲۵ ب٫ظ

    سلام من یه نفر رو دوست دارم و زیادتر اوقات هم به فکرشم یه روز داشتم تلویزیون نگاه میکردم و کلا یادم به اون نبود یهو یه صدایی توی گوشم گفت دلم برات تنگ شده! انقدر تعجب کردم! لطفا میشه بگید آیا اون با من رابطه ذهنی برقرار کرده؟ آخه یهو صداهای دور و برم قعط شدن و این صدا تو گوشم اکو شد و گفت دلم برات تنگ شده! میشه بگید آیا بامن رابطه ذهنی برقرار کرده یا نه؟؟

    جواب ›
  9. ❖ عسل در خرداد ۷, ۱۳۹۹در۴:۲۸ ب٫ظ

    و با عرض معذرت خواستم بگم که من از کودکی ذهن بقیه رو میخونم و حس ششم به قدری قوی هست که هر اتفاقی می افته من به مامانم میگم که از اتفاق افتادن این سرگذشت خبر داشتم فکر میکنه لاف میزنم!

    جواب ›
    • ❖ Homayon در تیر ۷, ۱۳۹۹در۸:۳۶ ب٫ظ

      عسل جان رابطه ذهنی از راه دور امکان پذیر نیست به دید مه تو مشگل عصبی داری برو پیش یگان داکتر

      جواب ›
  10. ❖ منم دیگه 😏 در فروردین ۱۴, ۱۴۰۱در۳:۱۶ ب٫ظ

    من هیچکس نیست که ۱۵ ثانیه به دلیلم بمونه و به چشام زل بزنه تا من ذهنش بخونم بیشعورا من براشون باارزش نیستم 😔

    جواب ›
  11. ❖ عارف در شهریور ۹, ۱۴۰۱در۹:۵۳ ق٫ظ

    هیچ چیز سودمندی در این نوشته نبود، از اینکه زمانم را گرفت متاسفم.

    جواب ›
  12. ❖ مریم دهقان نیری در بهمن ۲۶, ۱۴۰۱در۱۰:۴۴ ب٫ظ

    رابطه ذهنی از راه دور و تسلط بر ذهن فقط آقای سردار سید احمد نبوی .

    جواب ›
  13. ❖ فرشته در فروردین ۳۰, ۱۴۰۲در۷:۵۰ ق٫ظ

    سلام من نمیدونم تله پاتی شدم یا تسخیر ذهن چون نشانه هاشون شبیه به تمام کم نمایید لطفا

    جواب ›
  14. ❖ IC در خرداد ۳۱, ۱۴۰۲در۹:۴۴ ب٫ظ

    بقسمتید من میخوام ذهن کسی روکه شرم میکنم باهاش حرف بزنم روبخونم.
    جواب ›

  15. ❖ هیچکس در تیر ۱۵, ۱۴۰۲در۶:۱۸ ق٫ظ

    ذهن خوانی از راههای متفاوتی امحل داره ،حتی کاشتن فکری ویژه در ذهن مخاطب حتی از راه دور امحل پذیره…..
    جواب ›

  16. ❖ بنده خدا در مرداد ۷, ۱۴۰۲در۳:۵۵ ق٫ظ

    مطالب واجد تقویت باشند در حد خود بصورت نسبی مناسب و یا در کل دارای ویژگیهای در خور خود می‌توانند باشند بخواست خدای متعال. به یقین ان شاءالله تعالی

    جواب ›
  17. ❖ بنده خدا در مرداد ۷, ۱۴۰۲در۴:۰۱ ق٫ظ

    در مورد دید یکی از مردم،
    جواب ›

  18. ❖ رحمان در آبان ۲۶, ۱۴۰۲در۱۱:۵۹ ق٫ظ

    سلام
    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ عاشقانه قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد